Sidor

tisdag 13 mars 2012

snurrar i min skalle

Hej blogg och cool läsare. Det har varit en lång dag som känts kort. På gymmet blev det fem km löpning, med en ännu lite bättre tid än sist. Avslutade med benstyrka och vågbestigning. Det går bra nu.
Väl hemma igen, var det bara till att snabbduscha, lägga ner burkarna med krubb i ryggsäcken och springa till bussen.
När klockan slog tio fick jag äta min lilla burk med keso/kvarg och körsbär. Till lunch serverades sallad med råris, honung- och senapsmarinerad tonfisk, avocado och ägg. Som mellanmål och det viktigaste energihöjarmålet på dagen blev det en liten fruktsallad på färsk ananas, kiwi, apelsin och paranötter.
Det känns lite trist att spendera så mycket tid inomhus, när vädret lockar på andra sidan fönstret. Därför snörade jag på mig mina asics så fort jag kom hem och gav mig ut på en promenad. Med syftet att få njuta av den sol som fanns kvar på himlen, hade jag helt plötsligt betat av 13.3 km. Dock med en tid på 115 minuter. Jag räknar bara mina promenader som PW om genomsnittshastigheten ligger på minst 8 km/h, så trots över 650 kcal (enligt pulsklockan) brända, skrivs den här rundan inte upp på listan över utförd motion. Men som sagt, syftet var sol, frisk luft och lite tid att lyssna på Kent (läs: rensa skallen). Fick mig även en fantastisk catch up med Erica på telefon den sista timmen. Sällskap på avstånd.
För att få ett hum om vart jag gick kan jag säga att områden som Guldheden, Majorna, Masthugget, Linné, Haga, Vasa, Landala och Johanneberg kan bockas av. Och det är riktigt spännande att så se solnedgången också, nu när uppgången sker undertiden jag svettas på gymmet.
Värmde mungbönssoppan från igår och slängde i lite broccoli och färsk basilika också. Som om den inte var grön nog från början? Mättar lite mer när det finns bitar att tugga på. I stället för fibrig efterrätsfrukt drack jag upp ett stort glas cola zero och har nu världens magknip. Jag vet ju egentligen att det är en dum idé att hetsa kolsyrade drycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar