Sidor

lördag 10 mars 2012

när tiden finns

Tror att jag telepaterar med Danny. Vet vad han ska säga innan han säger det. Hur coolt?
Så där såg jag i alla fall ut igår, efter att ha kämpat mig igenom långa trötta timmar i skolan. Sminkad och med polerade ben. (Föresten föreställer bilden längst ner i förra posten ett par uppslice:ade hälar som ett resultat av dusch-stress och galet låg frekens på rakningsintervallerna. Ovana alltså. Undrade någon om jag förblödit? Mina vita docs har numera röda fläckar på insidan av lädret. Coolt. Och hårdrockshårt.) Back to realtid igen. Eller ja. Den röda tråden i alla fall. Eller finns den? Att skriva blogg på bakfyllan är ingen lätt uppgift. Tänka är komplicerat.
Det var dessa stiliga män som var hemma hos mig och åt färsk ugnsbakad lax med citronsås och färskpotatis. Så drack med rom och cola också. Och lekte jagharaldrig som om vi inte redan visste allt om varandra redan. Innan vi levde rövare på hemlig Avenyklubb, skakade vi rumpa på mitt lilla köks/vardagsrums/sovrumsgolv. Fint
När Robin tackat för sig och tunnbröd-ägg-frukost, snörade jag på mig skorna och gav mig ut i solen tillsammans med min bästa granne. En myspromenad ner till Café Mahogny vid Korsvägen och perfekta cappuccinos på deras uteservering. Livet blir nästan för gött att hantera ibland.
Nu har jag mest kokat mina mungbönor och superskrubbat alla ytor i lägenheten som var prickiga av cola. Storstädning och ommöblering i skåp och lådor. Något som är extra roligt under tiden alkoholen blir till ringar på magen. Maten på min talrik är en mix av diverse bönor, linser och grönsaker. Hade ingen grej i men grät inte för det.
Tror det har blivit dags att sova middag. Inga barn blir gjorda på det här sättet.
Just det. Ni ska ju föresten besöka Café Mahogny på Skånegatan 35. Fantastiskt gott kaffe och duktig och dödstrevlig barista (med bambi-ögon) bakom disken. Mysig inredning som ger fin stämning och back-in-the-day-känsla. Drick latten där nästa gång. Helst nu. Och gå in på hemsidan. http://mahogny.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=2 Snygg länkning va? Har uppenbarligen inte lärt mig markera texten än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar