Sidor

onsdag 14 mars 2012

först som sist

Det här var snarare en vecka än en dag. Snigelfart mot kväll från första början. Och det som uträttats är ett besök på gymmet (med världens träningsvärk i benen från jag-vet-inte-när!). Där blev det en halvtimma på CT:n, fem min rodd och styrka med fria vikter.
Hem och duscha, plocka ihop tvätt och fixa matlådor. Idag bestod min skolmat av en smoothie på apelsin, färsk ananas, nektarin och hallon. Lunchlådan innehöll stekt råris med blomkål, champinjoner, röd paprika, rödlök, vitlök och färsk ingefära, kryddat med garam masala. Till det en sallad på ruccola, tomat och avocado. Snack 1 blev ett päron och 2:an utgjordes utav surdegsknäcke med jordnötssmör och dinkelpuffar. Undrar ni som jag, vart tusan min proteinkälla blev av? Stoppade ner allt i kånken och snabbpromenerade i mina kängor till skolan. Tung packning. Glömd proteinkälla. Glömd gaffel. Glömd datorsladd. Life.
Har färdigställt grupparbete i 9.5 timma och är nu totalt slut i alla vrår av hjärnan.
När jag kom hem var jag hungrig som värsta varg du vet. (höhö) Gjorde mig således iordning en taccosallad med minimal andel kolisar och maxad kvot av protein. Quorn, mungbönor, ägg och keso. Wierd? Lite kanske. Väger förhoppningsvis upp en tragisk dag näringsmässigt.
Och det här var ungefär bara matprat, men det är allt jag kan klämma ur toppen av kroppen just den här kvällen. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar