Sidor

tisdag 27 mars 2012

middagsbjudning light

Sitter och njuter av ett uppretat brandlarm. Ett tecken på att jag inte borde plugga nu? Trevligt att få hänga lite med grannarna i korridoren vart fall.
Carro lämnade mig precis. Vi har sett på Sons och käkat middag. Då jag inte hunnit äta vidare ordentliga mål den här dagen, mest frukt, slängde jag med lite fina kolhydrater på tallrikarna. Det blev fullkornsbulgur kokt med buljong och blandad med spenat. Spättafillé i en tomat/kokos-sås med röd spetspaprika, vitlök, purjo, färsk ingefära och aubergine, kryddad med en massa oregano från Egypten. Till detta en sallad på avokado, tomat, gurka, paprika, purjo och stora gröna oliver. Lite fettsnålt sådär. Dags att göra något åt figuren menar jag.
Okej. Nu fick de av larmet. Dags att krypa ner med världens roligaste litteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar