Sidor

fredag 16 mars 2012

finfredag

God kväll. Kom nyss hem från en kväll med min kära granne. Vi besökt Smaka och åt midsommar-käk och drack öl. Hur gott med sill och kavringstårta när vinden biter i kinderna och himlen är gråare än Islands askmoln liksom? Mums! Det blev ett litet stopp på Lounge också innan vi konstaterade att medellängden låg under 1.60 och gick vidare till slutmålet. Skräckfilm på bergakungen med varsin godispåse. Himla läskigt och himla trevligt på samma gång.
Nu har de föresten spelat samma låt på p3 i cirka 20 minuter. Alltså. What is up med house? Begriper det inte.
Efter att jag sprungit fler kilometrar, på snabbare tid, än vad jag någonsin gjort förut, och ändå kunde tänka mig att ösa på en bit till, insåg jag att det är på de ultimata 5 timmarna och en lätt bakfylla, jag presterar bäst på gymmet. Wow! Nu är jag verkligen löp-taggad. Körde även igenom axlarna innan jag kände mig nöjd. Efteråt kom visserligen smällen. After-school-ölen kunde inte längre glömmas bort. Jag är så klen nu för tiden. Botade dock en del av åkomman med fiskburgare, skagenröra och grillad focaccia på Lagerhuset. Mina matlådor i all ära, men "mammas mat" är svåröverkommligt. Mina bästa luncher äter jag med mor.
Mätt och belåten, mötte jag upp Linda för lite affär-strosande och ett besök på fotoutställningen Göteborg vs. New York. Mysigaste dagen. Dock i lite lustig ordning. Om det inte framgick så skedde allting i den här ordningen:
1. Supersnabb på gymmet
2. Lunch med mamma
3. Fotoutställning med Linda
4. After work
5. Bio
6. P3
Sovmorgon till 7.15 i morgon. Dags att betala tillbaka förlorade tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar