Sidor

måndag 30 april 2012

andra dagens flitighet plus lite glädjebubbel

Det blev en runda i ett uppvaknande Göteborg. Min favoritstad. Fågelkvitter i öronen och sol i ryggen. Min topp 1 bästa löptur. Längd-, tid- och upplevelsemässigt. Gladheten bubblade över. Underskattade dock den där dagen-efter-effekten. Skakigt som tusan efter ett tag. Vart tvungen att spänna varenda muskel i låren vartenda steg jag tog. Självpressande i sin härligaste form. 
Fyllde på med storfrukost när jag kom hem: Surdegsknäcke med ost och grönsaker, en bovetekaka med raw chocolate spread, banan och rostad kokos, en med jordnötssmör, äpple och rostade pumpakärnor, nätmelon, kokt ägg och keso med kanel och valötter. Massor av citronvatten till det och jag höll mig lagom till lunch...
...som intogs tillsammans med Jolanda, efter ett par flitigt spenderade timmar på KTB. Vi var inställda på ten-to-ten-sallad, men där vart det visst stängt så det blev en käk à la ICA Nära istället. Freakade över den plötsliga valmöjligheten och kom till slut där ifrån med en liten burk keso, ett syrligt grönt äpple och 100 g snordyrt naturgodis. Mestadels torkade kaneläpplen och naturella cashews. Det blev ytterligare ett par timmar intensivt studerande innan tenta-resultatsnerven kittlade min nyfikenhet för mycket. Skyndade mig hem och sitter nu och.... tadadam.... FIRAR. Med en päroncider till råga på allt. Whoo. En jäkligt fet sten har fallit ur mitt hjärta.

Nu ska jag göra något åt håret och ansiktet innan det är dags att möta upp tjejer för ännumera firande. Valborgsfirande. Cortege. Vitt vin. Jordgubbar. Slotsskog. Vår. Eufori.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar