Sidor

söndag 15 april 2012

ensam-dagen

Hängde på gymlåset tillsammans med mitt trogna helgtränargäng. Tänkte ta det lite lugnt, men lyckades ändå få till ett bra pass med kondition och styrka. Kände mig piggare än vanligt. Hade tvättid mellan 10 och 13 och hann med peppande telefonsamtal med Robin, dammsugnig,  avtorkning och power walk med ryggsäck till Maxi däremellan. Gick de första 5.8 kilometrarna med ryggsäcken full av pantburkar. Det kändes lite knäppt. Man är knäpp. Herre! Det blev tungt att gå hem. Göttigt i benen med uppförsbackar och trappor.
Lagade precis lunch. En stor sallad med veggie-bullar och mos gjort på blomkål, avocado, ädelost, salt och peppar. Så himla bra mos.
Robin berättade att han ätit GI under veckan och tappat lite extra vikt på det sättet. Mamma och pappa kör på samma koncept och går ner mer och mer. Vanja sa här om veckan att hon skulle haka på en strikt LCHF-kost för att komma i form. Och vad gör jag? Äter okej-bra, bränner kalorier och förlorar vikt. Men inga hekton i veckan. Snarare gram. Och jag vill tappa vikt. Liiite fortare än så. Det är kul. Jättekul!  
Det är lätt att tänka diet-tankar när man är mätt. Borde därför lägga upp en plan imorgon bitti. För jag vill vara med. Jag vill inte bara vara i form jämfört med mig själv. Form vill jag ha på riktigt.
Dags att koka sig lite kaffe och sätta igång med plugg. En riktig Emma-dag.
För exakt ett år sedan var jag brun och hade långt gult hår.
Minns att jag skulle träffa Carro för fika i stan innan bilden togs.
Idag ser jag nästan likadan ut och ska faktiskt träffa Carro igen.
 Fast ikväll. Och utan träningsoutfit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar