Sidor

lördag 14 april 2012

sporadiskt bloggande

Sov lite längre idag. Tog igen timmar jag förlorat till att lyssna på Tröjan Du Hatar halva natten. Snutte-grannar. Passade på att läsa bloggar och se på TV4:s morgonsoffa och glömde bort tiden lite. Glömde även bort tiden på gymmet och var tvungen att slänga i mig mat efter dusch, innan jag var tvungen att småspringa iväg till jobbet. Lyckades pricka in en regn-fri halvtimma. Jag sov var inställd på att bli regnpudrad.
På cafét var det full rulle fram till 17.30 ungefär. Och vet ni. Jag har hållit mig borta från allt vad godsaker heter. Och bara sugit av skummet frånm två cappuccinos.
På vägen hem skynmtade jag ett fett rosa moln i fjärran och bestämde mig för att ta en närmare titt. Med piano-musik i öronen hittade jag ett berg och började klättra uppåt. Jag befann mig på en perfekt utkiksplats när jag tagit mig till toppen. Jag och smörgåspåsen njöt av solnedgången tills min jacka blev för tunn att att sitta still i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar