Sidor

tisdag 17 april 2012

Vad jag gör uppe nu

God morgon i mörkret. 04.30 stod min klocka på idag. Allt för att hinna med en löprunda innan grupparbete. Nja. Rättare sagt; för att hinna med frukost innan löprundan som jag tänkte ge mig ut på innan grupparbetet i skolan.
Vad mysigt det är att få vara med om det riktigt kolsvarta så här i början på en dag. Vara med från start liksom. Sedan är det väl lite märkligt enligt många att stiga upp så här brutalt tidigt. Allt handlar om att vända på dygnet. Jag får mer gjort på morgonen och den där första sovmorgonen var värd att offra. Visst är det kämpigt med dagar som kräver att man är vaken längre in på kvällen än kl 22, men det går. Ibland. Annars är ju pluset, som nämnts förut, att man kan sova middag.
Och på tal om middag. Till frukost kokade jag gröt på dinkelflingor, som jag åt tillsammans med jordgubbsproteinkeso, hallon, rostad kokos och solroskärnor. Tog en jäkla tid att laga den där gröten. Tur jag gjorde två portioner på samma gång. Nu väntar jag bara på matsmältningen (hurra för att inte vara kossa i alla fall), innan det är dags!

Uppdatering: Höhö. På 15 minuter blev den blå himlen mörkgrå och marken vit. Snö och kyla sätter stopp den här morgonen. Ser vad jag kan göra i eftermiddag istället. Misslyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar