Sidor

måndag 2 april 2012

jordgubbsglassen och tillfriskningsteet

Oj vad jag inte pluggar. Tyvärr tycker jag att ämnet är fruktansvärt ocharmigt just nu. Bör ju dock bita ihop och göra det jag ska i alla fall. Istället leker jag med ny design här på bloggen. Aimade för lite vårfräschet. Tycker jag lyckades exemplariskt. Och nya headern innehåller mina favoritgrejer. Dödsbra.
Dricker det där teet man ska hälla i sig när man är krasslig. Citron, ingefära och honung. Smakade onice men gjorde lite gott för halsen. Dessutom blev glassen lyckad.
Syrlig och söt. Jordgubbsprotein, mild yoghurt, lättkvarg och vaniljpulver blandat med uppvispad äggvita och ripplad med mixade jordgubbar, sötningsmedel och lite vatten. Strösslade över lite frysta hallon och åt tills jag blev mätt forever. Nu ska jag återgå till mitt TV-tittande och försöka hålla mig vaken till kl 22. Förstår inte hur jag kan vara så här jäkla trött efter all denna icke-aktivitet och tupplurande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar