Sidor

måndag 16 april 2012

funktion och produktion

Den effektiva dagen har kommit till sin ende. Äntligen. Tror jag. 60 minuter kondition på gymmet i morse, fördelat på löpbandet, CT:n och spinningcykeln, följt av utfall, knäböj och benet-upp-i-luften-övningen som jag gjorde med Linda förra veckan. Passade på att väga in mig också för att veta vad jag kan satsa på. Tänkte börja med 2.7 ner och se hur det känns. Det får gå långsamt men inte mega.
Det där föreställer föresten min efter-tränings-smoothie. Proteinrik men fruktansvärt vidrig. Tungan kröp nästan in i hjärnan av panik inför att utsättas för grape-frukts-tortyren. Nä. Grape är inget för mig. Förövrigt innehöll den björnbär, äggvita och kvarg. Förmodligen gjorde den godare för kropp än knopp. 
Till middag åt jag en freaky-style kolhydratsfri sallad med smörstekt vitkål, purjo och bönor, smaksatt med taccokrydda. Makrill, alfalfa, ruccola och rostade solrosfrön blev grädde på moset.
Och till skolan promenerade jag i asics, med all starsen på ryggen. Ville fnissa över töntigheten hela tiden. Töntigheten att inte vilja vara dödsbekväm i skolan alltså. Dubbeltöntigt. När jag ändå passade på att vara mitt mest funktionella, var det skönt att tvätta bort jobbig mascara från helgen. Så himla bra att vara ren i ansiktet och studsig om fötterna.

Efter föreläsning myste vi på KTB ett tag. Fick massor av sidor läst. Mer än vad som skulle hunnits med hemma i vilket fall. Dock fortsatte jag här ändå. Vilket flow va?

Tiden så här innan läggdags har jag spenderat på att shoppa födelsedagspresenter till mig själv. Från mamma. Överaskningar är tydligen inte coolt längre. Och nu är jag alldeles för sent ute. Uppstigning om 6.5 timmar. Natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar