Sidor

måndag 2 april 2012

Ice cream in the making

Mätte vägen till skolan och det slutade på exakt 3.5 km. Har alltså tagit mig runt på en 7 km-promenad denna snäll-dag. Om det var vidare snällt mot min rinnande näsa och kliande hals vet jag inte, men solen (och alla dudes med brillor man möter i solen) gör mig så himla glad. Tror jag vinner mer på att andas kall vår, än att åka tråkbussen.
Följde med Linda till biblioteket efter föreläsningen, och hamnade på Hemköp med världens kak-sug. Troligtvis mest för att jag vill trösta mig själv. "När man inte mår bra ska man mysa med en godispåse eller bota halsontet med glass." Jag kör på det senare. Fast jag har gjort egen glass. Struntade alltså i både kaka och Karamellkung och slängde ihop en proteinig jordgubbsglass.
Festade loss på en sallad med stekta champinjoner och mozzarella när jag kom hem. Som dessert fick det bli en kopp kanelkaffe och lite senare ska jag smaka på min glass.
Försöker att inte vara bitter för utebliven träning. Har ingen lust att tappa i kondition nu när jag känner mig så med i gemet.
Dags att fokusera på pressetik och upphovsrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar