Sidor

tisdag 10 april 2012

kör hårt

Hallå dagboken. Idag svettades jag om underarmarna.
Yep. Maximal kaloriuppluckring. Ingen vidare löpning dock. Orkade inte längre än 2.5 km. Kände mig som en flodhäst efter gårdagen. Tung och klumpig. Satte mig på cykeln istället och toppade pulsen i 30 minuter. Avslutade med utfall och knäböj tills benen skakade. Är äntligen av med träningsvärken från förra gången jag körde ben. Den satt i bra länge med andra ord. Egentligen borde jag tagit det lite lugnare med styrkan, för jag hoppas på ett box-pass ikväll. Håller tummarna för att vi lyckas få tag på reservbiljetter. Behöver göra mig av med lite tentaångest. (Vilken tentaångest? Vem försöker jag lura? Borde skaffa mig lite tentaångest istället.) Behöver även göra mig av med effekten supercapen gav mig idag. Har hjärtklappning upp i halsen. Extremt obehagligt och frustrerande när man ska läsa appendix.

Förbereder mig på en blöt dag. Har inget busskort och massor av ställen att gå till. Bara att bita ihop antar jag. Regn är gött, men det är trist att ha en dränkt stjärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar