Sidor

måndag 23 april 2012

anorexiahäst

Hej och grymt kul att höras igen! Jag har prioriterat bort bloggen under helgen och passat på att fylla år som satan istället. J ä t t e gammal blev jag på kuppen. Så här var det:
På fredag eftermiddag tog jag med mig mina fina och matchande tjejer till Varberg. Vi skulle vara hundvakter och grilla lax tillsammans med ännu ett par av mina coolaste personer. På kvällen gick vi och lyssnade till piano och drack rom-o-coola tills solen gick upp igen ungefär. Lång-histora.kort.se.
På lördagen firade jag med marängswiss-kalas och åt förmodligen inte alls den mängs man skulle kunna klara av när allting av det gottigaste bjuds. Vi var ungefär 17 stycken i mitt pyttelilla hem innan vi åkte bussen in till stan för att lätta på dansabstinensen à la Yaki-da. Jag och Monique stod ut längst, men tackade för oss ungefär när musklerna i halsen inte orkade hålla upp huvudet till 800 grader längre. En perfekt partynatt.

Gårdagen - min riktiga födelsedag - började med brunch på SoHo, och jag åt åets första våffla. Gott till döden. Mamma och pappa hade tagit sig hit igen bara för att fira en liten stund med mat och presenter. Så himla fina föräldrar.
Dagen avslutades med en klassisk Carro/Emma-kväll. Alltså tre avsnitt av Sons och en somna-i-soffan-upplevelse.
Vaknade idag efter ca 8.5 perfekta, men var fortfarande trött som ett as. Åt gröten och invigde nya löpardojor på gymmet. Körde benstyrka tills jag sportade skitit-ner-mig-looken. Är fortfarande skakig och håller tummarna för go värk i rumpan imorgon. Kan lova att jag behöver skaka av mig lite födelsedagsvikt jag dragit på mig under helgen.
Efter träning träffade jag Vanja för soppa+bagel och snygg-promenad-sko-jakt. En perfekt dag i perfekt vårväder. Kaffe på uteservering och ett stegvis ökande habegär efter alldeles för dyra grejer.
Avslutade nyss min måndag med en power walk tillsammans med Linda. Hur bra kan det bli?
Dödstrött. Och dödsmycket efter i plugget.

Stort tack till alla perfekta människor i min lilla bubbla av livsglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar