Sidor

tisdag 3 april 2012

gillar när det reser sig

Här sitter jag och är galet hungrig. Knorr knorr på bussen. Tur att det står en snygg omelett och reser sig i ugnen. Gott luktar det. Gott som satan. Egyptisk oregano, nymalen svartpeppar och kvarg i smeten. Stark ost och tunna tomatskivor på toppen.
Förbereder en sallad under tiden. Tunnt skurna grönsaker och äpple med en dressing på citron, vinäger, olivolja, kanel, peppar och ännu mera oregano.

Hann med en gnutta plugg hos Linda innan. Vi tyckte mest att det var coolt att prata om annat. Så klart. Vanja mötte upp oss efter lunch och hängde på till Posthotellet för att gå på mässa. Jag ville ju egentligen bara se hur snyggt allting var på insidan.
När tiden tog slut skyndade vi iväg till vagn och ärenden innan vi avslutade med kaffe och shopping.

Är glad att jag känner mig frisk igen. Ett mirakel om så är fallet. Århundradets snabbaste förkylning. NU ger jag böckerna ett nytt försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar