Sidor

söndag 1 april 2012

biter ihop igen

Det var inte mycket som stod rätt till när jag bestämde mig för att göra ett litet testlopp. Utomhus. Vet inte varför jag blir så nervös när det kommer till att kuta omkring i naturen. Men pressen på att vara grym märks av betydligt.
Jag kände mig alltså inte 100%. Knappt 50. Har återigen dragit på mig en förkylning. Ingen smygande sådan, utan en som gjort sig påmind med buller och bong. Värkande huvud, tät och rinnig näsa, dåsighet och halsont. Dessutom har jag en blånagel på foten som jag beklagat mig över ett tag nu och just innan min runda, började även tån bredvid bulta och göra riktigt ont.
Tänkte mig alltså ett pinsamt första utomhusresultat. Kanske för att jag skulle ha så mycket att skylla på. Ett sätt att sänka pressen.
Delsjön är utformad med en lång och seg uppförsbacka, efter att man klivit av spårvagnen och ska ta sig in i skogen. Den bestämde jag mig för att springa upp för. Klantigt och tungt som satan. Men upp kom jag. Och även ner. Upp, ner, upp, ner. Backigheten är inte önskvärd än på ett tag. Tiden var betydligt högre de sträckor som innehöll fler långa kullar, och de som var ganska flata kändes lite som att flyga. Jag ska definitivt öva mer utomhus. Ser ju egentligen ingen anledning att trycka på bandet i en dåligt ventilerad lokal, när vädret är av bästa sort.
Och här har vi mitt näst bästa jordnötssmör. Urtekram är ett danskt märke som koncentrerar sig på ekologiska produkter. Crunchy-varianten innehåller många och stora bitar av jordnötter och smaken är riktigt bra. Ja, nästan lika bra som Kung Markattas. Typ på gränsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar