Sidor

onsdag 2 maj 2012

valborgsfirandet

Hey! Let's do this. Gav inte ens bloggskrivandet en chans igår.Har (förhoppningsvis) större möjligheter att lyckas idag.
Vårt valborgsfirande var verkligen av världsklass. Med förutsättningar som sol/värme, topphumör, bästa tjejerna och en partyglad stad, borde ju ingenting ha gått på tog. Och det var precis vad det inte gjorde heller.
Jag och Carro möttes upp för att handla frukt och godisremmar, som vi kunde tugga på medan cortegen rullade förbi. Vi placerade våra ryggar mot den varmaste tegelväggen och njöt i takt med alla andra.
Den här skapelsen var den bästa. Blir fortfarande helt sprudlig när jag tänker på exakt hur roligt det var när den åkte förbi.
När den sista vagnen passerat, gick vi ikapp tåget igen, fast bara för att komma förbi. Vi hade siktet iställt på Avenyn, där vi skulle möta Louise med vän. Kvällen fortsatte sedan som den börjat med ett tillägg av brutaldans, mestadels vid sidan om bord.
Gårdagen blev något mer stillsam. Spenderade ångestfyllt mycket mer tid inomhus än vad jag borde. Tog mig ut på en mils power walk framåt kvällen, och konstaterade än en gång hur mycket jag älskar Göteborg och våren. Hur mycket glädje kan det rymmas i en stad?

Nu är jag uppladdad till tänderna med gröt. Bokstavligt talat. Satan vad mycket gröt jag tryckte i mig. Tänkte alldeles strax bege mig bort mot gymmet. Känner mig stel i nacken av alla vertikala positioner jag befunnit mig i under dygnet som gått. Träningsvärken i benen börjar sakta men säkert tacka för sig. Lägger nog in något mer underdelspass den här veckan, för att shocka dem lite. Men inte idag. Nej, idag bör det bli någonting för de små armarna. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar