Sidor

onsdag 16 maj 2012

Mat och skivstänger

Dagens matsäck bestod av en liten mellanmålsburk full med kaizerpäron, mango och keso. Det blev proteinkaffe till det. Med vaniljsmak den här gången. I lunchlådan låg det en sallad på rivna morötter, buljongkokt quinoa, tomat, purjo, gurka, gul paprika och äpple, och ett par biffar/plättar gjorda på äggvita, soyamjöl, fiberhusk, bakpulver, tacokrydda och hackad pepprig ruccola, stekta i eko-olivolja. Innan det var dags för träning på Friskis & Svettis, slank det ner ett par skivor surdegs knäcke och BCAA. Ingen bra fett-dag som ni ser.  
Körde på lite mer av den ämnesgruppen nu efter träningen istället. En skål med filmjölk blandad med jordgubbsprotein och krossade hallon, toppad med dinkel- och quinoapuffar, rostade soyabönor, rostade och saltade pumpakärnor, valnötter och klippta torkade fikon. Som en hemmagjort müsli. Gott gott. Men inte så mättande. Tur att det snart är morgon igen, så man får äta frukost.

Friskis och Svettis har värvningskampanj den här och nästa vecka, vilket betyder att man som medlem får ta med sig vänner till gymmet. Vi körde Friskis version av Body Pump, alltså Skivstång. Styrkedelen var bra, varierande men kort. Instruktören hade aldeles för mycket uppvärmning - lek enligt mig. Någon slags dans- och skutt med kordination. Sådant ger mig absolut ingen utdelning då jag inte kan hänga med för fem öre. Dessutom hade hon en "nedvarvningsdel" som gick ut på ungefär samma koncept som uppvärmningen, fast i något långsammare takt. Detta innan den galet överdrivet långa stretchingen. Det var första passet för mig på väldigt länge, vilket gjorde mig osäker på hur mycket jag kunde lassa på stången. Behövde nog inte ha varit riktigt så feg som jag var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar