Sidor

måndag 7 maj 2012

double tofu day

God kväll go vänner! Är riktigt slut i huvudet (och kroppen) efter dessa killer-days. Dvå dagars jobb plus två heldagar med tenta-plugg. Känner mig otroligt sliten. Men vad gör väl det när helgen snart är här?
Började den här dagen med att laga matlåda. Det blev en äggviteomelett fylld med tofu-sticks (receptet hittar du här), finhackad gurka/tomat/rödlök (bästa kombon), blandad sallad och stora vita bönor.
När jag ändå var i farten slängde jag ihop en pudding på en annan variant av tofu (recept kommer) smaksatt med apelsinskal och med björnbär till. Ett skivat äpple och en choklad/kaffe-proteindrink fick också följa med. No carbs-day nummer 1. I morgon kör vi nästa.
Efter matlagning blev det 3 km löpning, 15 minuter CT, ben- och mag-styrka och 15 minuter motionscykel som avslut. Anar en värk i triceps och skuldror sedan igår. Något bra måste jag alltså ha gjort. Idag vet jag inte hur det gick. Kände mig stark och lat. Mest lat. Eller så är det nuvarande inställningen som talar.
Gissar på en tidig insomning ikväll. Igår lyckades jag ta mig igenom filmen Hur Många Lingon Finns Det I Världen, innan jag somnade. Så himla rolig och söt.
Mer spännande än så här blir det inte. Ska försöka läsa lite mer inför tentan, koka (fusk)gröt till imorgon och spika upp något i min hall. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar