Sidor

torsdag 17 maj 2012

springa, mysa, mysa

Åh vad jag gillar veckoslut. Ja, alltså dagarna innan helg. Från och med onsdag typ. Hm. Ja. Jag gillar onsdag, torsdag och fredag. Eller?
Hur som helst. Det känns som om man är på sin topp då. Ur hälsoperspektivet. Helg innebär alltid kalas eller arbetssvullande. Fluffig och mjuk mage med andra ord. Och så tror man alltid att man har massor av göttigt bränsle att använda på måndagen, men så har man aldrig det ändå. Man är lite som en deg. Typ. (Igen). På måndag är chansen stor att jag ändrat uppfattning , så ta inte det här på för stor allvar.
Jag har myst runt i sockar och mjukisbyxor i skolan idag. Det började med snygg-säck, sedan blev det en funktionell säck, efter det åkte gympadojorna på, och nu är vi alltså framme vid brutal-mys. Tänkte att man fick det idag, eftersom det egentligen inte är meningen att man ska vara i skolan. Världen (eller jag) har för hårda regler mot sådant som är bekvämt.
Det här fick fungera lite som en belöning efter att jag tog mig ut på en löprunda i morse. Klarade mig från regn. Dock blåste det en del vid hamnen men jag lyckades trycka på bra ändå, och fick ganska jämna splitar over all.
Nu har jag städat, plockat in tvätt och lagat mig en fattig måltid på quornfärs, champinjoner och stora vita bönor, vilket betyder att kvällen är fri till SOA, fruktsallad och Carro. I morgon ska jag försöka göra något ansvarsfullt och viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar