Sidor

tisdag 8 maj 2012

min gamla fossil

Hej hallå gröten. Eller ja, låtsasgröten var det ju. Quinoa och physalium. Kanel och hel svart kardemumma (från Egypten!). Gav sjukt med träningsenergi och minimalt med carbs, men smakade så där. Fröna gör det hela slemmigt och vem gillar slemmigt direkt på morgonen? Well well, i morgon blir det riktig havregrynsgröt igen.
"Snoozade" i 30 minuter i morse. Vågat. Det gäller ju verkligen att kunna sova i kväll nämligen. Fyratimmarstenta väntar i morgon och då vill jag vara utsövd. Tror mer på tillräckligt med sömn, än för mycket instuderingsköttande (eller är jag bara lat?).
Traskade iväg till gymmet när klockan slagit 7 och löpte band tills jag kommit fyra km men var kvar på exakt samma ställe. Då fokuserade jag på att bygga biceps med hantlar, skivstång och rep i dryga kvarten, satte ihop ett killer-abs-pass på mattan och löpte ett par km till innan jag lunkade tillbaka hem igen.
Känner exakt pyttelite i rumpan från min not so heavy legday igår. Besviken. Det får bli ännu en omgång för dem den här veckan.
Har slutat att vara helgknubbig nu också och återgått till mitt vanliga snygga. Okej, lite självdistans får man njuta av på tisdagar.   
Och nu har jag gett er det gamla vanliga. Frukost och träning. Skulle kunna servera er "dagens blåmärke" som en dagordningspunkt också. Ett på knät är under utsuddning. Bra. Lagom till att det inte går att ha shorts på sig pga kyla.
För övrigt har jag kommit igång med pluggeliplugget och ritar tidslinjer som en liten blå. Har kommit fram till att årtal är en omöjlighet att drycka in i min vårglada hjärna. Årtal. Lyssna. Det är till och med ett svårt ord. Nja?
Nu vill jag hänga sönder med min bästa vän. Helst på en solig gräsmatta. Synd att jag varken har vän eller gräs på mig för tillfället (och snart inte väder heller). Men snart är det maj-slutet och då ska det bannemej bli åka av. Åka, åka, åka!
Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar