Sidor

onsdag 23 maj 2012

#denkänslan

Hej vad det kan gå... när man är glad och pepp och sprallig och äppelpajs-hög och lite mera glad. Svettig jobb-tjej hittar en hög med svettiga träningskläder innanför dörren och tänker: "Jag skulle somnat för 20 minuter sedan. Regeln är redan bruten. Let's go even more wild and crazy." (läses med valfri cool accent.) 
Svettig jobb-tjej klär på sig högen med svettiga träningskläder, snörar på sig ett par andra dojjor och springer ut i natten. Utan pulsband. Utan endomondo. Utan press. Lugnt tempo. Till en början. Snart går det undan och till slut är flåset ljudligt.
Det här måste varit min bästa löprunda ever. Var ute i dryga halvtimmen och gissar att det slutade på en femma i distans. Ljummet. Vindstilla. Och överallt doftade det starkt av syrener. Med Säkert! i öronen kändes det lite bättre än perfekt. Nu älskar jag att springa.
För övrigt har jag ätit yogurt/keso med en krossad hemmabakade GI-kaka och mörk choklad och blåbär på jobbet,
och en matlåda med sallad och vinbladsdolmar i skolan. Fast i omvänd ordning.
Allra först var jag på gymmet och brände kalorier på CT:n innan jag körde igenom armar, bröst och mage. Känner redan nu av bröstmusklerna. Så skönt. Och rumpan gör sig fortfarande påmind. Den fick sig även idag en omgång i form av trappmaskin.
Det är verkligen hög tid att sova nu. Har en hel drös att göra i morgon. Först ut blir tvätt, gym och korr av vår uppsats i solig park. Livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar