Sidor

söndag 6 maj 2012

lever igen

Tjohej!
Har slutat tramsa runt på jobbet nu och ska lägga ner massor av fokus på att må bra och plugga. Tror det var ett dumt drag att tjäna pengar den här helgen, eftersom jag egentligen borde lära mig allt om presshistoria och medieideologier.
Dessutom blir jag arg på mig själv när jag släpper allt och ger efter för idiotgrejer att tugga på. Hets är inget bra sätt att leva på.
Ett bra sätt att leva på är när man vaknar kl 04.50 en söndag av att himlen håller på att servera en riktigt fin vårdag. Med fönstret öppet strömmar allt härligt in i mitt kaffe-doftande lilla hem. Fågelkvitter, svalka - vår. När tvätten är torr (och gymmet öppnat) blir det tränig, och sedan tänker jag plantera min stjärt bland klasskompisarnas på biblioteket. Njut vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar