Sidor

tisdag 29 maj 2012

tänker tillbaka och fram

Kvälls- och morgonmat.
(Tomat/Mozzarella-biff, ugnsbakad sötpotatis, stekt äggula, avocado, kvarg, majo, vitvinsstuvad spenat, färska champinjoner, svarta bönor, ruccola och massor av nymalen svart- och vitpeppar.) (Champinjonomelett med ruccola, tomat, gurka och light-fetaost. Mild yoghurt med dödsbrun banan, pumpakärnor och sesamfrön. Kaffe och citronvatten.)

Tror jag är allergisk som satan igen. Fast mest i huvudet. Tröttigt. Och luftvägarna bråkar lite också. Och jag har redan använt upp ett näsdukspaket den här morgonen. Tur man är glad ändå. Lite deppig dock. Känns trist att jag förbrukat min bästa-dag-i-livet allra redan. Vill liksom att att det ska vara lördag på Knarris med strålande sol, ljummet vin, Annika Norlin, de bästa av vänner och den alldeles perfekta känslan- för alltid. Nåväl. Livet går vidare och man kan omöjligt haka upp sig på dagar som gått istället för det fina som komma skall. Är ju galet pepp på framtiden också.

Sitter med färglada överstrykningspennor i högsta hugg och kladdar i tre olika forskningsskisser vi har opponering på imorgon. Tycker inte om att läsa andras arbeten, då det alltid är lite osäkert vidare det som står är sant eller inte. Duktiga klasskompisar eller ej.

Efter att ha totalfailat på gymmet igår vill jag få ett superresultat idag. Var mitt piggaste på igår morse och gick dit med världens energi. Sprang en kilometer med Icona Pop i öronen och kände mig lite döende efteråt. Gick direkt på CT:n istället och stod ut i 15 minuter. All kondis var som bortblåst. Tog på mig handskarna för att träna ben och mage, men gav upp efter några halvhjärtade försök och ett antal risker att välta med skivstången på ryggen. Innan jag gick hem blev det ytterligare en kvart CT och en liten lur på yogamattan.

Resten av måndagen varvade jag parkhäng och plugg, med besök hos mamma och Monique, innan jag gick hem till Amanda för att dricka vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar