Sidor

tisdag 15 maj 2012

En Deli Haga , mammamys , svett

...och här har vi henne. En bäst-i-test-mamma. Vi gick till En Deli Haga, som är just en deli med konceptet turkiskt och medveten konsumtion. De har en kyldisk full med lyx och på deras plocktallrik för 89 kr ingår lita av allt. T ex linsbollar, hummus, matvete/feta-röra, grillade grönsaker, tzatziki, vinbladsdolmar, inlagda oliver och soltorkade tomater. Till rätten serveras en liten skål soppa, vilket var en tomatsoppa med massor av färsk timjan. Surdegsbröd och kaffe kommer från Da Matteo, som har butik, bageri och café på andra ställen i stan. Deras specialitet såg ut att vara pitabröd fyllda med fyra eller fem av rätterna från kyldisken. Allt är vegetariskt och mycket ekologisk och rättvisemärkt. Har jag inte redan lyckats locka dit er?
Jag är en hungrig tjej, men blev mer än mätt på det här (okej, jag åt lite av mammas rester, men sedan vart jag proppis!). Tom min duktiga GI-mamma var tvungen att smaka lite bröd, och det var ju lite som att komma till himlen när man doppat det i soppan på väg till munnen. Wow!
Nog om det. Gå dit (Haga Nygata) eller gå inte dit. Men gå helst.
Dagen har precis som igår varit lång. Känns så skumt att inte träna på morgonen, då man får sjukt mycket tid över till annat. Okej, nu tränade jag visserligen, men det tog betydligt mindre tid att göra det här hemma.
Har lyckats komma undan regn, då jag mestadels befunnit mig inomhus, och det tur nog varit uppehåll när jag vistats ute. Löste mina 3 km till skolan med tre exakta snittar (8.25/km). Inget granpynt, men kul att jag var så jämn.
Grupparbetet puttrar på förövrigt och vi hade idag vår första handledning. Spännande att vara såpass igång.
Just det. Efter mammamyset skuttade jag iväg till gymmet. Med magen full av allt det där gottiga. Jag bestämde mig för att ta mig fram en mil på diverse cardiomaskiner och det slutade med löpband och CT på en timma. Mest ren löpning. Men på slutet även intervaller, sluttning och trappgång på CT:n. Slog nog svett-rekordet igen. Ska ta med mig ett badlakan nästa gång.
Gjorde iordning en återställare i form av smoothie modell äggvita, lite banan, blandade bär och vatten. Sparar in på kalorier när det nästan är natt. Har även fyllt på med vatten x 1 liter, och ställt två glas vid sängen. Kan min kropp vid det här laget. Känner mig öm i ben och rumpa och börjar märka av musklerna på magen. Projekt synliga abs är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar