Sidor

måndag 21 maj 2012

tapasen, gröten

Har jag sovit klart nu? Sådant här finns det väl ingen tid till? En söndag med sommarvärme gick åt till någon slags ikappsamling av förlorad vila.
Vi började i parken, jag och Amanda. Med varsin filt och för varma tröjor. Hur bra som helst.
När Amanda skulle dansa sig svettig på gymmet, bestämde jag mig för att sätta fart på kroppen på annat håll. Men nä. Inte blev det någonting tränat för mig. Kom hem och bestämde mig för att provligga sängen. Den såg extremt skön ut. Det var den.  Tre timmar senare vaknade jag och då vart det redan dags att ge sig av igen.
Jag skulle möta upp Magda och Simon för tapas på vårat stammis-hak på Övre Husargatan. Vino tapas. Där kan man dö matdöden varje gång. (PS. Knyten fyllda med getost och fikonmarmelad är ett måste!) Hur fint är det inte att träffa vänner man ser sällan?
Med matkoma från en annan planet, luffsade jag och moccajackan hem och somnade igen. 7 timmar senare ringde alarmet. Efter ytterligare en timma gick jag upp. Utsövd? Jag tror det. Laddad för en vecka med gruppen? Ja!
Uppvärmd med kaffe och gröt. Varm gröt. Kokosprotein, kanel, keso, torkade tranbär, kokos(kuber?), sesamfrön och pumpakärnor. Plättmätt och energifull.
Dags att läsa forskningsskiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar