Sidor

torsdag 17 maj 2012

jag väljer

Mitt val den här morgonen föll på att gå upp klockan 05 för att tvätta och äta en förberedd frukost så långsamt jag kan. Idag består den där frukosten av havregrynsgröt kokt med mango, toppad med banan, kokosflakes och rostade pumpakärnor. En kopp kanelkaffe till det. Det är ju en sådan där helg-dag idag, men min grupp har bestäömt sig för att köra på med grupparbetet i alla fall. Hurra! Skönt med struktur. Dock bestämde vi sovmorgon fram till 10. Hurra tänkte jag igen. Men nja. Gymmet har också sovmorgon idag och öppnar inte förän 8.45.
Innan jag somnade igår, bestämde jag mig för löpning innan skolan. Vid uppehåll vs. Än så länge ser det riktigt bra ut. Måste hur som helst hämta tvätten innan jag kan känna mig helt säker. Det hade varit så fint att få morgonträna för en gångs skull. Skiter det sig, blir det eftermiddagsgym i vanlig ordning. Inte fy skam det heller.
Nu ska jag ner och hänga och sedan väntar lite skolarbets-bestyr och matlådefix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar