Sidor

tisdag 29 maj 2012

bara mat

Det känns som om jag bara ger er mat. Äter ofta och mycket. Här har vi lunch och middag.
Sötpotatisklyftor med oregano, makrill i tomatsås, kokt ägg, avocadoröra med färskost och en massa svarta bönor och pumpakärnor. Efter café-häng med gruppen tränade jag kondition på gymmet innan jag gick hem och åt en sallad med ugnsbakat päron, blåmögelost och valnötter. Är ugnen tillräckligt varm lyckas man få nötterna grispiga med en rostad smak, päronen "al dente-mjuk/söta" och osten lite lagom smält. En stor skvätt god ekologisk olivolja en så många varv med svartpepparkvarnen att det bränner på läpparna. Middag på yogamattan. Inte första gången jag hamnar där med en tallrik i handen.

Är fortfarande inte nöjd med träning. Ser fram emot morgongym. Det blir det på onsdag först, för imorgon bitti tänkte jag gulla med mina skisser igen.  

1 kommentar: