Sidor

torsdag 24 maj 2012

yoga-nöten


Med mattan på ryggen, traskade jag lång-vägen till Slottis och mötte upp Jolanda, som var lika yoga-glad som jag. Vi och ett 20-tal andra yogis krigade oss svettiga med en stekande sol över oss och en massa stekande park-dudes runt om. En helt amazing känsla att få borra ner tårna i gräsmattan och titta upp i himlen vid upp-och-ned-positioner. Saknar regelbunden stretch. Blir stel av allt pumpande. Pallar dock inte gå på pass som inte matchar med resten av mitt liv.
Efter yog smet jag in i skolan och bytte om. Hur bra som helst. Busigt också. Jag och Linda skulle gå och hämta ut våra festivalarmband. Ja, mina vänner. Festivalsommaren har börjat. I morgon vankas det Knarrholm. Lyckan är total. Och för att jag ska klara av denna fantastiska helg, bör jag sova nu. Hörs imorgon snyggingar (och hipsters).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar