Sidor

tisdag 6 januari 2009

Snyt dig, onge!

Ännu en dag av barnuppfostran, diskplockning och påklädning. Jade och jag tog skulle göra en utflykt till ankdammen, men jag hittade inte. Det fick bli ankmatning vid ån utanför Skyes skola i stället. Det gick bra det med. Jag kan inte komma ifrån att hon är ett charmtroll, även då hon tvingar mig att bära henne enda hem. En två-åring väger ganska mycket efter en kilometer, det vet jag nu.
När jag hämtade Skye från skolan skulle hon leka med Sailor. Vilken söt unge det är då! Hennes mamma Ester är Amerikan och var så snäll att hon gav oss lift hem. Ester ser inte ut att vara jättemycket äldre än mig.
De stackars katterna återvände hem utan bollar. DJ har retats med dem hela kvällen. "No food today, your balls are go'in away" - med melodin till den gamla Herman's Hermits-dängan. Det är otroligt vad mysiga de är. Helst av allt vill de ligga båda två, på mina ben och slicka varandra i öronen, samtidigt som jag klappar dem över ryggen. Mjuka är de också. De känns knappt, när man rör vid dem.

I morgon är det min lediga dag. Då är Zoë hemma och tar hand om den lilla djävulen. Jag ska sova ut, så länge jag kan!




Jade [jhadah], är min baby.


Jag kom tillslut ifrån den uttröttande leken med att be om en dans-
uppvisning. Det krävs fantasi för att klara av det här måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar