Sidor

måndag 5 januari 2009

Skola - förskola

Okej, ett inlägg. Ungarna började skolan idag. Tänk att Jade som bara är tre år går i skolan. Visserligen bara fyra och en halv timma i veckan, men ändå! Det tar cirka fem minuter att gå till Skyes skola, så den ligger verkligen nära. Jades skola ligger lite längre bort, då får jag an vända min bil. En röd Fiat Punto. Jag äger på att köra i Holland nu, så se upp!
Idag har Dirk-Jan visat mig hur allting fungerar. Mycket information på kort tid så klart. Men egentligen gäller det bara att använda sunt förnuft. Göra med barnen så som man gör med sig själv. Minus klackar och mascara.

Mamma och Pappa åkte i morse. Stackars mamma var så orolig för väglaget. Det var lite snö och is på gatorna, på morgonen, och det är aldrig roligt.

När jag har röjt upp lite här inne, ska ni få se bilder på mitt rum. I love it!

Åh jag måste bara berätta en historia om mat. Choklad. De har choklad på allt nästan. Till frukost äter skye en grov rostbrödsskiva med smör och chokladströssel. Jade vill ha ett bröd som ser ut och smakar som mjuk pepparkaka. Antingen med jordnötssmör, eller med chokladflingor. Vilka matvanor ha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar