Sidor

söndag 18 januari 2009

Shop ´til U drop

Vi åkte storbilen in till Amsterdam. Där räknade vi kanaler och myste runt på marknader i regnet. Vi gick förbi Anne Franks X-bostad/fängelsehåla, och jag tvärvägrade att stå i den långa kön för att komma in. Nästa gång, Marie!
Jag blev extremt sugen på wok to walk (förövrigt planetens godaste snabbmat), men även där satte folkmängden käppar i hjulet för oss. Det blev vegetarisk snabbmat i stället, vilket vi nog inte hade något emot. Vi avnjöt härliga fallafflar i pita och underhöll oss själva genom att betrakta killarna som diggade vitlökssåsen så mycket att det fick bli minst 15 promenader till flaskan.
Efter måltiden tyckte vi att det var dags att kolla upp stadens shoppingutbud, och detta slutade med att jag gick hem med 2 vinterjackor, en klänning, en halsduk och ett halsband. Jag förälskade mig också i River Island som säljer de sjukaste plaggen, dojjorna. Ärligt talat, de borde få något pris!
Med en tung väska på axeln, fulla påsar och icke promenadvänliga skor på fossingarna, bestämde vi oss för att ta tramen till Amstelveen. Där blev det lite barnpassning. De sötaste apungarna man kan tänka sig, men också de vildaste! Hamburgare med pommes till kvällsmat. Rosé, minimini fluffpankakor med glass och The Crow till 22.00. Sedan körde vi på lite barhäng på Leidseplein. En Adam Sandler i dvärj-storlek med en outfit hämtad direkt från 70-talet höll oss på gott humör hela kvällen. Vi gjorde faktiskt också ett besök på en irländsk pub, där vi trivdes vid bardisken.
Nattbussen hem vid 2-tiden och sedan rätt ner i bingen!

Måste bara berätta att jag testade vinter-fla hemma hos Marie. Den smakade marsipan och hade kakbitar i sig!



Midnight blue dress satin from River Island, 58 .-.

Gravel grey, short winter jacket to a bargain price of 14.5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar