Sidor

söndag 11 januari 2009

Nightlife on top


Rock this party!
Hej! Vi startade kvällen redan vid halv fyra med en vinflaska hemma hos Marie i Amstelveen. Sedan tog vi spårvagnen in till Amsterdam och forsatte på en indisk restaurang på leidseplein. Det är omöjligt att tröttna på naan och masalas. Där delade vi på en roséflaska och skojade med "Jackan", inkastaren. Därifrån gick vi sedan vidare mot några ställen vi varit på tidigare (under tågluffen). Det blev ett kärt återseende. Dock ingen dans, så långt kom vi aldrig.
Vi kastade in handduken ganska tidigt, då Marie skulle upp och passa ungar klockan 10 i morse. Jag vaknade klockan 9, i mitt eget rum som jag har hos Marie, av att de söta små appojkarna lekte med lego ovanför mig. Lite efter 10, tog jag spårvagn in till Amsterdam och därifrån tåget hem till Heemskerk. Hem till Heemskerk. Hem. Det känns konstigt! Nu har jag suttit och disskuterat TV-serier med DJ och Zoë över en tallrik nudelsoppa och en kopp hett citronte.
Vi skulle egentligen åkt till svarta marknaden idag, men Dirk-Jan är så himla förkyld, så det blir inte av.
Vi hörs sedan, nu ska jag ta en promenix och sedan en varm dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar