Sidor

onsdag 21 januari 2009

Haarlem var vackert. Det var gammalt och krokigt, men jag gick inte vilse. Jag hittade shoppinggatan, den stora kyrkan och torget som DJ har berättat om. Jag tittade på tulpaner, svanar och påtända gubbar som stod och samtalade i gatukorsningarna. Jag shoppade lite och fick bära runt på för stora grejer i en för liten påse. Jag saknade solen, och en vän. Jag ville dricka varm choklad på ett av de mysiga caféerna, men har inte kommit så långt än. Jag tänkte hoppa på fel tåg hem, men ångrade mig i sista sekund, vilket var tur, jag ville ju inte åka snäll-tåg till Den Haag. Jag fyllde i formuläret till ett reduserat pris-tåg-kort. Jag kom hem till en DJ som var i full färd med att laga en god gratänk på potatis, rökt lax och spenat.







Catch of today: Three skirt hangers, a muffin baking tin, muffin decorations- princess stile,
two lipglosses, lozenges and a leopard blouse from H&M 15:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar