Sidor

tisdag 20 januari 2009

Naughty chair

Postmannen knackade på min dörr tidigare idag. Min underbara mamma hade sänt mig ett paketet. Det var fullproppat med två och ett halvt år av mitt liv + mitt första nummer av ICA:s magasin Buffé (då jag faktiskt blev en ICA-medlem två veckor innan jag bosatte mig i Nederländerna. Bilderna blir 100 gånger roligare att titta på när det är riktiga. När man måste hålla i dem försiktigt så det inte blir tummavtryck på dem. Det tog mig 40 minuter att gå i genom dessa, nästan tre fantastiska år. Tänk vilken tid det kommer ta att sätta in alla i album. För att inte tala om att skriva under alla korten när de väl sitter i albummen.

Nästa uppdrag för mamma blir att posta en västerbottenost, ett paket tunnbröd, en burk hjortronsylt och én drös med renskav!



Nadja, ärligt talat. Du var lätt den gulligaste idag!
"Jag är kär i din blogg tror jag. Den är så himla söt!!! Jag vill komma till dig nuuuu!!!!"

Min dag har förutom paketöppning och rara uttalanden bestått av följande:

1. En biltripp till Heemskerk centrum för att inhandla diverse muffins-ingredienser. Jag var snäll och gav Jade en sådan där minimini-vagn. Hon var elak och ställde ifrån sig den när jag stod i kön, så att snorungen som tog den efter snodde mitt mynt! 5o cent är faktiskt en hel del när man är en fattig au pair flicka.

2. Sprang efter Chrystel som cyklade hem till oss efter skolan. Skye är outtröttlig och jag är kroniskt andfådd.

3. Oroat mig för Skye som bestämde sig för att tjura utomhus och göra ett tillfälligt försvinnande. Kan inte räkna alla hemska senorion jag spelade upp i mitt huvud under tiden jag letade.

4. Lagat thaimat bestående av vit fisk, green curry paste-sås, ris och en sallad med massor av färsk koriander. Till och med barnen gillade det.

5. Letat flygbiljetter till Las Palmes, som inte kostar 400:- eller har en mellanlandning i Barcan.

Nu ska jag ta och knyta min scarf hårt runt halsen och hoppas att jag känner mig redo inför en utflykt till Haarlem i morgon.

God natt!


Mummy, my angel. Thank you for the pictures!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar