Sidor

tisdag 13 januari 2009

gratis är gott

Skype är Guds gåva till Hollands fattiga invandrare - då syftar jag så klart på mig själv och min gode vän Marie à Paris. Vi kan prata med vem vi vill utan att det kostar oss ett enda ruttet korvöre!

Dubbeltäcke
Prisa stora täcken! Nej, föresten, lovprisa dem! (De måste vara någon skilnad där?) Det kan ej finnas någon större njutning på denna jord, än den man får av ett dubbeltäcke!? Att ligga i ett kallt rum, i en stor säng, under ett gigantiskt täcke, det kallar jag en fröjd för både kropp och sinne. Nu vet ni vad ni ska köpa till varandra i födelsedagspresent! Varsågoda.
Mardrömmar
Varför har jag mardrömmar när allting är så bra? Varje morgon vaknar jag en minut innan klockan ska ringa, och är helt övertygad om att allting är piss. Att det jag fruktar mest, just blibit verklighet. Men vad är realitet och vad är allenast en fantasi framkommen under ett underbart dubbeltäcke? Snälla, hör av er ibland, så jag vet att ni lever och frodas.
Nagellack
Jag kan använda det hur mycket jag vill nu. Jag kan ha långa vassa klor om jag vill det. Eller korta välvårdade om jag hellre vill det. Lacka kan jag göra när jag känner för det och likaså polera.
Hår
Jag ska skaffa mig en frissyr. Just nu känner jag mig som en blond Samara.
Vlan
En dessert likande vaniljkräm. Jag skulle nästan vilja kalla det en blandning mellan yoghurt och vaniljsås. Finns med chokladkulor i. Du kan också hitta den med banan- och jordgubbssmak (prinsess-vlan).
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar