Sidor

måndag 26 januari 2009

How could I?

Jag glömde nästan bort min blogg. Vilket problem. Antar att min kropp och mina sinnen fortfarande inte har återhämtat sig riktigt från helgens bravader.

Sailor var här idag. Sötare unge får man leta efter. Ester skulle till läkaren med sin fot, så jag erbjöd mig att ta dem. Hon lovade att hon skulle ta med tjejerna till minizoot i morgon. Det tyckte jag lät som en bra idé. Hon springer tydligen mycket. Det får mig att tänka på Ericas pappa, som springer som en galning. Jag vill också springa. Jag funderar på att börja med det, i stället för att köpa gymkort. Låter det som en bra idé mamma? Det hade varit trevligt att slippa en halv hjärtattack och en flås som varar i fem minuter, bara av att gå upp till mitt rum. Nej, nu överdriver jag kanske lite, men ni förstår poängen. När jag ändå håller på att göra mig mentalt redo för en hälsorevulution, kanske jag också borde tänka på kosten. Jag kommer ju omintetgöra varje liten cell i min kropp om jag börjar käka som barnen. Vem vet, snart kanske jag pressar in rostmackor med nutella och [flokkah] till frukost varje morgon. Det är jobbigt att ha dessa så kallade matvaror i huset. Även om det är sött så att det är äckligt, har jag ändå vant mig vid att ha ett sockerberoende. I morgon blir det inga smakprover på Jades frukostbröd, och absolut inget jordnötssmör! Okej? Hejja på mig!

DJ är på event idag, så jag och Zoë har kollat CSI Las Vegas, med varsin spinnande katt i knät. Hon gjorde holländska köttbullar à la Zoë idag, med stekt potatis och rödbeter, riktigt gott. Efter det tog jag en promenad på en timma, i kylan och mörkret. Så nu ska jag inte klaga på dig mer Marie. Jo, det ska. De vandrar inte runt en bunt knarkare som mumlar en massa konstigheter, här i Heemskerk.

Nu är det nyaste avsnittet av L word som gäller. Kan knappt ge mig till tåls!
En god natt, önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar