Sidor

måndag 19 januari 2009

Hey, I'm stuck in the world of pink pompoms!

Jag hoppas att ni inte käkar något nu, för jag tänker berätta något äckligt! Som päron måste man hjälpa sina småbarn att snyta sig. Packa in deras pyttesmå nosar i en näsduk och be dem fräsa. Sådant sysslar jag med nuförtiden. Det var det äckliga, nu kommer vi till det gulliga; Jag förstår ganska mycket holländska redan, men jag har inte riktigt kommit fram till "Kan du snyta mig?" än. Det var i alla fall detta som Jade bad mig om i cirka fem minuter, hon blev tjurigare och tjurigare över att jag inte förstod vad hon ville ha av mig. När jag väl hajjade blev hon så söt och tacksam, och tackade mig med det mest underbara leende man kan tänka sig, "Dank je wel". Man smälter!

Min favorit-kompis till Skye var här idag. Sailor. (Som au pair får man ha favoritbarn, inte som riktig förälder.) En utomordentlig blandning av holländska och amerikanska gener. Ärligt talat, tjejen har naturliga korkskruvar i sitt silkeslena hår, isblå ögon och små fräknar på rätt ställen.

Tjejerna fightades, dansade, åt en jäkla massa riskakor, slogs lite till, fick även in några karatesparkar, bar omkring på de stackars katterna, bar omkring på Jade, försökte få mig att slänga dem i soffan ect. ect.

Veckans tredje "vegetariska måltid bestod av hemmagjort pizza med tonfisk, champinjoner, oliver, tomat, paprika och 7 kilo ost/kaas (briljerar med mitt holländska ordföråd).

På tal om holländska. Marie börjar sin kurs idag. Gud vad nervös jag hade varit om jag skulle göra det. Med tanke på att jag suger på språk, så håller jag mig till att försöka luska ut vad folk pratar om, vad de säger på TV och vad som står på juiceförpackingarna. Lycka till Marie! Jag hoppas du lär dig kräkas med stil. Gud, vad rolig jag var där då!



The durcell angel/ballerina.


The striking beauty.

The chick Mafia.

Den 18 mars sticker jag till Las Palmas och går på bröllop. Nice!

1 kommentar: