Sidor

fredag 13 juli 2012

saker jag gjort

Hej snuttisar! Nja. Jag har inte heller under den här torkan trillat av pinnen. Om det var svårt att hinna med bloggen under båt-arbetsvecka och träningshysteri, ja då har den här "lediga" veckan varit ännu knepigare. Med en bloglovin-lista på över 100 olästa inlägg och min egen lilla enhörning så gott som orörd de senaste dagarna, har jag en del att ta igen. Men ingen fara, det här är ju vad jag älskar. Läsa och skriva.
Vad jag har haft för mig som varit så jäklarns tidskrävande då?
  • I måndags besökte jag Varberg för diverse frukost/lunch/middagsdater.
  • I tisdags löpte jag min andra mil (tänker mig ett separat inlägg för den, då det var awesome!).
  • I onsdags bänkade jag mig på bibli för att läsa noveller om regn och äta proteinbar. 
  • Och så har jag kokat kaffe och bakat cheese cake på cafét.
  • Dödat ungefär varenda muskel i ryggen på gymmet (samt varit där en dag och inte vågat pilla på vikterna för att killarna som stod bredvid dem såg alldeles för starka ut så jag var tvungen att gå där ifrån med svansen mellan benen och mådde katastrofdåligt hela kvällen för att jag kände mig töntig och svag och tjock och ångrade mig för att jag egentligen vet att jag är cool och ganska så stark och fit men kunde inte gå tillbaka för klockan var redan för mycket och gymmet ville stänga och jag hade smörjat in mig med body butter som luktar kokos)
  • Lyssnat på Niki And The Dove jättehögt efter jobbet och ändå kunnat somna.
  • Träffat Maria på stan och druckit en massa tryck, ätit macka med tofu och pratat om sådant vi borde pratat om för typ fyra månader sedan.
  • Träffat Marie på stan och druckit massa öl och pratat om viktiga saker såsom vad vi skulle göra ifall vi idag hade vaknat upp som varandra.
Hm. Saftigt med uppdatering va?
Sitter nu med två koppar kaffe i magen och snurrig och ivrig som ett litet djur. Ingen frukost. Hur kan jag hoppa över dagens bästaste måltid? Jo, för att jag stoppade i mig den när jag kom hem i natt. Valnötssmoothie och varm ostmacka på kraftbröd. Och om bara någon (kanske lite för lång) stund ska jag träffa mamma för lunch. Hur gott kommer det bli att hugga in på Briggen-salladen idag då?

Sedan vill jag igentligen traska runt lite i affärer. Med ett påfyllt kontokort, känns det lite mera spännande. Skulle ju köpa mina Free när första lönen kom, men kunde inte hålla mig tills dess, och naggade på sparpengarna i ställer. Det betyder att första lönen är öppen för förslag. Eller?
Nu skulle jag haft lillasyster Vanja här. Hon vet hur man spenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar