Sidor

måndag 23 juli 2012

Grötigt

Utan varken bär eller keso, slinker den ner idag. Mest för att vårdguiden rekomenderar "ren" föda vid magkatarr. För ja, antagligen har jag dragit på mig en släng av det här fenomenet. Helgen har bestått till 120% stress, halvbrakäka och en massa kaffe och cola zero. Har känt mig sliten. Så klart. Men märkte aldrig när kroppens funktioner började stänga ner.
Egentligen är det rätt så skönt att jobba dygn, och därmed sova på båten. Det enda du kan göra efter arbetstid är att äta, se på TV och sova. Du kan ju inte gå någonstans. Dessvärre har jag fortsatt arbeta istället. På raster och efter avslutat pass. Och har det varit tillräckligt ändå? Nej.
Stress i sin renaste och vidrigaste form med andra ord. Och jag som trodde att det här inte kunde bita på mig.
Det tog mig 75 min att gå min vanliga promenad från jobbet igårkväll. Var tvungen att vila på parkbänk två gånger. Hade problem att stå raklång i duschen och vet inte om det lindrar eller tvärt om att krypa ihop som en liten boll. Försöker att inte kräkas, försöker att inte tänka på jobbiga saker.
Efter att ha varit vaken i princip hela natten, sjukanmälde jag mig från café-jobb. Inte mitt roligaste att sätta andra i svåra situationer så här tidigt på morgonen, men det finns inte en chans i världen att jag hade klarat av uteserveringskånk, diskberg och snäsiga gäster, samtidigt som ett ihopbryt bara är ett par kanelbullar bort.
Nej. Idag tar jag hand om den här tjejen. Förhoppningsvis förstör inte det här hela min vecka. Ger det den tid det behöver, för lär jag mig inte nu- lär jag mig aldrig.
Så hörrni. Sluta stressa I N N A N kroppen säger ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar