Sidor

söndag 15 juli 2012

musik och bananer

God morgon på er. En fin men ytterst sen morgon. Blev väckt av mamma vid 11-tiden. Var hemma och i säng klockan 5 i natt. Hur sjukt känns inte det?
Åt upp min portion med havregrynsgröt och var alltså tvungen att göra ny frukost nu. En fettig omelett på grädde, med smötstekta champinjoner, fylld med avocado och tomat. Och starkt kaffe. Precis vad jag behövde. Kände mig så himlans, himlans bakis när jag vaknade och tänkte att jag borde stanna i sängen hela dagen. Men. Jag är ju inte bakis. Inte alls faktiskt. Och väldigt peppad på träning. Dock värker vaderna så in i bänken, fotlederna och fotryggen pulserar och min blånagel är på väg av, efter att ha blivit stämplad på dansgolvet. Tänker inte uggla hemma hela dagen i vilket fall. Men ska försöka förflytta mig så lite som möjligt. Efter gårdagens långdistans inklusive promenader till och från stan, har satt sina spår på den här tjejen. Någon form av styrketräning hade suttit fint. Och egentligen ett pass yoga.
Så vad sysslade jag med igår? Jo, jag var på Trädgårdsföreningen med min bästa vän för att se på Kent. Precis som vi gjorde för exakt två år sedan när vi umgicks på tumanhand för första gången. Nostalgisk afton med andra ord. Magiskt.
När konserten var slut, och Linda var tvungen att gå hem och sova, fortsatte jag kvällen med Charlotta. Vi började med att besöka Magnus och Magnus bakgård för en öl, och gick sedan vidare till Nef, när danssuget blev för stort. Jag som stoppat i mig alldeles för få kalorier efter löpningen, och fantiserat om frukt redan sedan början av kvällen, blev mer än förtjust när hela nef var fullt av bananklasar. Nef alltså. Vilket ställe. Vilken musik. Vilken publik. Vilken glädje.
Bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar