Sidor

söndag 15 juli 2012

en analyserad kvittering

Frågan kommer ofta upp: Är det inte sviiiiindyrt att äta som du gör?
Svar på det: Jo. Det är därför jag jobbar extra. Eller? Kan inte påstå att jag prioriterar bort andra grejer för att kunna äta gött, så vi får väl se när hamsterhjulet slutar snurra. Det här är kvittot för shopping dagen innan jag går på båten, och alltså äter alla mina måltider ombord.
En ganska så vanlig handling.
Extrapris på skyr- tvungen att testa. En naturell och en hallon/granatäpple. Kan ju säga att ingredienslistan var liiite längre på den smaksatta.
Normalt sett brukar jag heller inte köpa Pink Lady-äpplen då de finns billigare varianter, och de (oftast) inte är odlade i Sverige.
Fyndade dessutom en hel korg med persikor för endast en tia, införskaffade mitt älskade jordnötssmör från Kung Markatta (fick en femma i rabatt) och mina saknade rostade soyabönor.
Dansade mig igenom Maxi till dagens (veckans) soundtrack, och ville gråta lite av smärtorna i vaderna när jag säkert fem kg tyngre skulle klättra upp för backar och trappor på hemvägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar