Sidor

torsdag 5 juli 2012

Tre saker jag skäms över den här morgonen

Antalet näsdukar jag använder per morgon skulle antagligen kunnas uppskattas i en halv regnskog. Use and reuse? Vet inte var det är för satans pollensort som envisar sig med att stanna kvar vid ett jordeliv. Tur man får något tillbaka - grönska! Gud vad jag uppskattar att vakna upp bland trätopparna när solen sakta men säkert letar sig fram mellan grenar och lövverk.
Jag är extremt lat av mig den här veckan. "Eller hur!?" tänker ni nu. Jo, men en del saker blir lidande av att jag spenderar så mycket tid hemifrån och på så sätt gör av med världens hög energi varje dag. Dammsugarslangen till exempel. Den har legat på mitt hallgolv sedan i lördags kväll. Och tänker den flytta på sig? Knappast. Ett planerat uppsug av damm kommer ske på söndag kväll, och därmed ska den tillbaka in i skåpet igen. Tills dess är det bara att klättra och slita fjun i frustrationen över min egen lathet.

Till sist generas jag över att jag inte befinner mig utomhus den här morgonen. Den är ju så perfekt. Termometern visar redan en stadig 20-gradare och solen sitter som sagt klistrad på en ljusblå himmel. Vad gör jag istället? Tvättar lakan och sport-BH:ar. Har ni hört? Galen tjej.

Vill återigen påpeka hur nice det är att uppleva dagen-efter-Free-löpning. De där musklerna inne i vaderna kittlas gött, och varje steg påminner mig om att jag faktiskt uträttade något igår. Hur awesome? Dessutom har jag fortfarande ont i skuldrorna sedan i tisdags, men (än så länge) kan jag bara ana bröstmuskler och triceps-smärtor. Håller alla tummar för att de utmärker sig lite mer framåt dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar