Sidor

onsdag 4 juli 2012

innan man somnar

Hej. Hade velat ha söt melon serverat till alla måltider. Det är så gott så jag dör. Ville bara flika in det innan jag berättar att jag faktiskt gjorde mig förtjänt av den där kaloribomben till frukost, nämligen därför att...
...det blev en aktiv dag. Skrev ett inlägg medan jag satt utanför och väntade på att gymmet skulle öppna, men det publicerades tydligen aldrig. Hur som blev det en tur på fem km i Nike Free:sen. Ben och fötter kändes okej, om än extremt sega. Blev en långsam runda och jag sprang till slut med svensen mellan benen för att farten inte gick att skruva upp. Inte på något sätt.
På gymmet uträttades dock stordåd. Slängde om lite i ordningen på mina "vanliga övningar" och kunde därmed öka rejält på viktfronten. Orkade trots allt med början som slutet också. Jag blir starkare hörrni!
Vet dock inte när i fridens namn jag ska orka lyfta upp mig själv i en chin, vilket min arbetsplats gör mig påmind om dagligen. Har alltid tänkt att jag måste bli lättare för att orka, men det är ju löjligt. Hur mycket lättare ska jag behöva bli? Nä, träna hårdare - lyfta tyngre.
Förutom att springa, bära runt på järn och leka BBQ-party hela dagen har jag ockå hunnit med att power walka till och från båt, lämnat tillbaka en biblioteksbok och fyllt på skafferiet med ganska så onödiga grejer. Har man rabattkupong så har man. Och har man inte handlat mat på flera dagar, så är matbutiken så extremt spännande.
Plankade inte så länge ikväll, utan fokuserade istället på att klara av ett helt prgram abs-övningar felfritt. Det slog lågor på insidan mina vänner. Eld. Sedan fick jag melon. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar