Sidor

fredag 6 juli 2012

när man får mysa

Vill ni veta en sak? Jag är så trött på båt att jag tror jag kolar vippen snart. Idag var det bara regn, regn, regn och människor gillar inte regn, regn, regn. Det vart alltså väldigt lugnt på matlagarfronten idag. Har mest drucket kaffe (typ en miljon koppar) och ätit plommon. Dock hade jag mycket att förbereda inför imorgon, då det vankas full färja. Hej och hå. Tre arbetsdagar kvar.

I och för sig beror nog mycket av tröttheten på riktig trötthet. Har sovit lite halvbra den senaste veckan, och varit aktiv exakt varje dag. Ibland gånger två. Snart är det dags att vila. Jag lovar. Men inte innan plankutmaningen är över. Och den här kvällen hoppar jag aktivitet i alla former (inte ens ICA Focus besöks för gratis kaffepaket och frysta bullar). Går all in på mys i städad lägenhet och nytvättade lakan. Mys med andra ord. Och varm choklad. Extra stark på mandelmjölk och smaksatt med eko-vaniljpulver. Till det: en återkommande vän den här veckan - skedsmoothien. Eller proteinfluffet. Vet egentligen inte vad det är. Men gott till döden. Lika bra som glass ungefär.

I morgon är det inplanerad löpning kl 6. MEN. Regnar det. Då ska jag vägra totalt och vila mig istället. Gissar på att rumpen min kommer må sådär efter dagens styrketräning. Känner redan hur det tar emot att böja/sätta sig ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar