Sidor

söndag 29 juli 2012

rent helt enkelt

Dagens andra mål är knappt tuggat och svalt innan jag börjar fundera på om det blir onyttig B&B-glass eller nyttig hemmagjord glass till kvällens söndagsmys.
Efter alldeles för många dagar av unna-sig-måltider både en, två, tre och fyra gånger/dygn,  småätande och utebliven träning på det, börjar jag känna mig lite runt. Haha. Lugn. ingen ångest här. Men jag har ingen lust att tappa det jag jobbat för i vår, bara för att magen känner sig lite nedstämd. jag mår dessutom allra bäst när jag jag har "skött mig" i den bemärkelsen att inte allt för stor mängd ohälsosam kost slinker ner under dagen.
Kvällens mål: zucchini, marinerad tofu, kikärtor stekt i virgin kokosolja med persikoklyftor toppat med tranbär, pumpafrön och sesamfrön. Få ingredienser - stor smak. Clean.
Att äta rent blir för mig mat som är lagad av så mycket färskt odlat som möjligt, heltst eko så klart, produkter utan tillsatser. Power-käk. Energirikt. Inte nödvändigtvis med betydelsen många kalorier, utan snarare få- proppade med proteiner, fina fetter, vitaminer, mineraler och annat som gör min kropp sprallig.
Ja, så gissa vilken typ av glass det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar