Sidor

måndag 30 juli 2012

Mango- och kokosglass

Självklart blev det hälsoglass!
Fryst mango och banan mixades med lite physsaliumfrön, vaniljkasein, steviaströ och lätt kokosmjölk. Glassigt redan där. Men efter ett par minuter i glassmaskinen och ytterligare kanske fem i frysen var det utan tvekan en lyxig konsistens på massan. Toppade med mörk kokoschoklad och rostade kokosflakes.
Idag är det första dagen på sista båtveckan. Sju dagars arbete till sjöss ligger alltså framför mig. Där är även vart mitt fokus kommer finnas nu. Framför. Det blir inga extraaktiviteter om jag inte känner mig uttråkad och stark. Ska nog klara mig igenom det här. Har inte alls emot tråk-väder den här veckan dock. Vill verkligen att det ska bli lugnt.

Har precis ätit en liten förfrukost. Äpple och jordnötssmör. Det bästa som finns. Men kaffet gör mig ännu inte sällskap. Vågar inte när magen är så tom. Jäkla trist alltså.

Okej. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar