Sidor

lördag 28 juli 2012

fredagskvällen med erica

Igår spelade ju som bekant Bruce Springsteen här i Götet. Mina föräldrar var givna och jag lånade ut min lägenhet till dem, för att de skulle slippa åka hem så tidigt efter konserten. Azta och jag fick ta hand om huset i Varberg och hann mysa lite med bigaråer i trädgården innan Erica och Magen kom på besök.
Jag hade köpt färska laxfileer som vi grillade tillsammans med ett foliebaket fyllt av förkokt färskpotatis, olivolja, färsk basilika, riven parmesanost, vitlök och flingsalt. Hade även bakat ett focacciabröd med fetaost och färsk rosmarin, eftersom jag vet att det är något som går hem hos min kära vän.
Grillad banan fylld med mörk kokoschoklad och vaniljglass till efterrätt. Och till efter-efterrätt blev det chips och smågodis. Är mätt fortfarande. Ett dygn efter.
Så himla fin och bra kväll. Man kunde sitta ute nästan till det blev mörkt. Då flyttade vi oss in och under filten och låtsades kolla på OS-invigningen.
Alltså. Har jag förklarat hur mycket jag älskar DEN magen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar