Sidor

måndag 2 juli 2012

måndagsmorgon

God morgon och god start på nya veckan! Jag sitter och tröstäter kvarg-fluff direkt ur mixer-behållaren. Haha. Ja, lite så känns det när man endast jobbat en av nio dagar på raken. Åtta av dem är båt, två café. Äsch. Mitt sommarlov fortsätter.

Vad det finns för anledningar att vara uppe så långt innan det är absolut nödvändigt?
  • Tid att äta, njuta och smälta frukost innan det är dags att göra viktiga sakar.
  • Tid till att fotografera spännande saker.
  • Man hinner se solen (som oftast är framme tidigt på morgonen, även de gråa dagarna).
  • Tid till att läsa bloggar, mail och tidning.
  • Tid att skriva blogg.
  • Tid till plankorna.
  • Känslan av att lyssna på Nova superduperhögt för att ge igen på grannarna som höll mig vaken lördag-till-söndag med skrik och smäll i dörrarna.
  • Tid till att uppdatera listan på saker som gör mig glad.
  • Himla praktiskt också att man slipper vrida och vända på sig ikväll. Att somna trött, och vakna utsövd är väl ändå det bästa?
Tänkte ta bussen till hamnen idag. Har så ont i fötterna. Och träningsvärk i benen. Hade varit spännande att veta om den kommer från mina Frees. Löpningen i lätta skor ska ju hitta muskler inne i benen som man annars inte använder.
Magen då? Den gav jag ännu några plankor efter att Carro gått igår kväll. Med bara en vecka kvar, börjar jag känna stressen för att skultera fram någon slags ruta i alla fall. Självklart kan man inte bygga storstäder på en dag. Men två...?
Det var det med det. På tal om plankor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar