Sidor

söndag 29 mars 2009

sheepsandflowers






Fredag.
Cykeldag.
Då jag hade hand om barnen exakt hela dagen, fanns det ingen möjlighet för joggingrunda. Jag bestämde mig i stället för att ta med mig Monstret på cykeltur. I en rikting jag aldrig testat innan, bar det av. Det var soligt. Det blåste. Hårt. Vi såg får och lamm, tussilago och en ny stad. Zaanstad hette den, och var så otroligt söt. Där hade folk små hästar i sina trädgårdar, och överallt doftade det nybakat bröd. Nämnde jag att det blåste? Det blåste som in i! Jag vet inte hur många gånger cykeln låg i 30 graders vinkel mot marken. I en och en halv timma var vi ute.
Till lunch lagade jag oss en omelett. En helt enkel och vanlig sådan. Energin från den använda jag sedan när jag dammsög och moppade golven i hela huset. Detta samtidigt som jag funderade på om jag borde besluta mig för att gå ut på kvällen eller inte. Fick tag på Marie till slut, och saken var biff.

1 kommentar:

  1. Detta kan nog vara den sötaste bilden på monstret jag sett!

    SvaraRadera